Tobe de Esapament

Toba de eşapament ca o componentă majoră a sistemului de evacuare.

Termenul “toba de eşapament” implică de obicei întregul sistem de evacuare sau numai partea din spate. În acest text vom folosi toba de eşapament , ce are sens de ultimă piese de evacuare. Există, desigur, cum ar fi diferite Jeepuri , în cazul în care toba de eşapament principal este situat în mijlocul căii de evacuare, şi numai în spatele este amplasată ţeava sau tobe de eşapament mult mai mici. Astfel de cazuri sunt  specificate.

Care este diferenţa între diferite tobe de eşapament

Producătorii pieselor sistemului de evacuare pentru autoturisme ale căror tobe de eşapament sunt reprezentate pe piaţa rusă, sunt câteva zeci de exemplare. Şi consumatorii nesofisticat, uneori, greu să decidă asupra unui produs oricare dintre ele pentru a alege. Unele mai puţin costisitoare decât altele, unele forme frumoase, altele nu inspiră încredere, unele marci sunt populare, dar celelalte nume nimeni nu le cunoaşte. Nu vom  face publicitate oricărui marci, ci doar o să vă povestim despre ceea ce fel de tobe de eşapament există, şi prin ce se deosebesc. În primul rând pentru piesa ale sistemului de evacuare este important calitatea materialului din care este fabricat. În fabricarea tobelor de eşapament sunt utilizate:

  • Din oţel inoxidabil
  • Oţel din aluminiu
  • Oţel din aluminiu-zinc
  • Din oţel convenţional (negru)

Cea mai mare parte de tobe de eşapament pentru autoturisme sunt realizate din oţel din aluminiu. Acest oţel rezistent la coroziune e mult mai bun decît cel negru, în ciuda faptului că costul său în partea de vest costă puţin mai mult decât oţelul convenţional. Din acest motiv, Europa de mult timp nu produce tobe de eşapament din oţel convenţional. Ca excepţii sunt unele ţări din Europa de Est, şi printre ei, şi Rusia. Detalii din oţel negru servesc rareori mai mult de un an, în timp cele făcute din oţel de înaltă calitate din oţel din aluminiu rezistă pînă la 3-6 ani.Aici e adăugat "de calitate", deoarece atât de multe tobe de eşapament ieftine din oţel din aluminiu care nu corespund calităţii, şi aşa la fel există, ard doar într-un an, care este, fără îndoială, datorita calităţii sale slabe. Din păcate, pentru a evalua calitatea de oţel din aluminiu aproape imposibil, dar nu este dificil să se distingă cel din oşel negru - însăşi numele  "negru" se referă la culoarea sa. Mai multe detalii din oţel negru este adesea vopsit cu vopsea de argint, dar nu adaugă durabilitate, îi pun culoare numai pentru faptul ca toba de eşapament să nu ruginească, chiar înainte de vânzarea sa. Oţelul din aluminiu are o culoare alb neted, cum ar fi aluminiu.Aluminiu-zinc este aproapeidentic cu acoperiş cu privire la caracteristicile calitative, dar culoarea seamănă mai mult ca zinc familiar,cu care sunt încorporate.Tobele de eşapament din oţel inoxidabil se ăntălnesc mult mai rar pe piaţă, cel mai des aceste sunt piese originale. Această situaţie este legată de faptul că preţul de tobe d eşapament cu oţel inoxidabil este mult mai mare, însă majoritatea oamenilor nu doresc să plătească suplimentar pentru faptul că aceasta toba de eşapament va dura mai mult timp. Unii nu vor să meargă cu maşina lor mai mult de 2-3 ani, iar alţii vor prefera să schimbe toba de eşapament din nou prin acelaşi 2-3 ani.Din acest motiv piesele din aluminiu sunt disponibile şi vândute în cantităţi mult mai mari. Un alt lucru tuning sau direct-flow- sport tobe de eşapapment- producătorii de astfel de produse au tendinţa de a face maximal cele mai frumoase şi de încredere, iar clientul lor e gata să plătească pentru calitatea şi designul, precum şi numele, astfel încât tuning inoxidabil este destul de răspândit. Unele branduri, cum ar fi APEXi, HKS, Sebring ofer tobe de eşapament de sport exclusiv din oţel inoxidabil, alţii, de obicei, producătorii mai puţin serioşi utilizează oţel inoxidabil pentru vîrf, iar carcasa e făcută din oţel din aluminiu. Nu e mai puţin important pentru toba de eşapament este umplutura.Numai la exterior unele firme pot fi similare, însă cum vor lucra la maşină şi vor dezactiva sunetul de evacuare, depinde de mai mulţi factori, misterul care este ascuns de la ochii noştri se află în interior:

Structura internă a pereţilor şi ţevilor perforate. Respectarea tobei de eşapapment pe motiv că acesta a fost sistemul de evacuare instalat pe acest vehicul.

Calitatea sunetului de absorbţie garniturii. O stabilitate termică, densitatea şi rezistenţa la suflare.

Volumul a tobei de eşapament.

Preyenţa al doilea strat de garnitură.

Costul piesei este puternic influenţată de volumul vânzărilor sale, şi una dintre modalităţile de reducere a costurilor - design simplificat. Prin urmare, mulţi producători merg pe această cale, care nu este cel mai bun mod, ce afectează capacitatea tobei de eşapament procesului fluxului de evacuare. Modificarea structurii interne în direcţia simplificării şi reducerii în "bănci" duce la un rezultat de evacuarea a sunetului  mai puternică şi joasă, precum şi utilizarea de umplere acustice de slabă calitate se confruntă cu pierderea rapidă a acesteia de sunet de absorbţie proprietăţi ca o consecinţă a burnout sau pur şi simplu” evadare în tub. " După aceea, apare efectul a tamburului, care este mult mai important, în cazul în care stratul de eşapament shell singur. În ciuda complexităţii de stabilire a calităţii a tobei de eşapapment, există încă unele "secrete" care trebui ţinute in minte pentru a putea alege o toba de eşapament de o bună calitate.

Cum e corect să alegi o tobă de eşapament.

Prima regulă,constă în ceea ca să nu cumparăm piese auto în locuri îndoielnice, este cunoscut acest fapt, însă  vă vom aminti acest lucru care nu e deprisos.Tobe de eşapapment cel mai bine de procurat în locurile unde acestea pot fi imediat instalate pe vehicul. În această versiune nu risci să cumperi o tobă de eşapapment, care ruleaza mai tare decât în ​​mod normal, pentru că dacă credeţi că sunetul de evacuare nu este aşa cum o doriţi, aveţi tot dreptul de a anula de cumpărătura.În Chişinău, un număr suficient de auto service ce vînd detalii ale sistemului de evacuare, dar mereu ai nevoie de detalii care s-ar putea să nu fie disponibile sau preţul poate fi mai mare decât în ​​magazin sau pe piaţă.Să spunem, pentru oricare dintre aceste motive te-ai decis să cumperi o tobă de eşapament într-un singur loc şi să instalezi într-o altă parte, sau chiar prinpropria forţă. Ce, atunci ar trebui să iai în consideraţie? În primul rând, desigur, este locul unde şi de către cine (o firmă) a fost făcută acest detaliu. Aflaţi mai multe despre originea lui, poate fi, cerută vânzătorului un certificat. Ar trebui să fie considerată ca o producătorii şi-au stabilit uzine în Turcia şi Polonia.Calitatea pieselor produse acolo, doresc  sa fie totuşi cele bune, însă prin cumpararea de produselor de producătorii de necunoscuţi, riscul de a avea doar o bucată de fier creşte. Parţial pentru a evalua calitatea tobei de eşapament poate fi prin următoarele criterii: greutatea – cît mai uşoare, astfel încât, de obicei, mai rău. În aparenţă - toba de eşapament trebuie să fie cît mai similar cu originalul după mărimea şi forma. Potrivit construirei de calitate - calitate decenta a sudurilor şi lipsa de falduri pe conducte. Prezenţa a timbrului producătorului - nu ar trebui să fie lipit doar o bucată de hârtie, ci anume logo-ul extrudat. De asemenea, suspectate de a provoca amortizoare pictate de argint, deformate, cu urme de încercări pentru a instala pe masina. Şi, în orice caz, nu caută cele mai ieftine toba de eşapament - un anumit nivel sub care detaliu de calitate este pur si simplu nu merita. Cele mai ieftine tobe de eşapament, ca o regulă nu se potrivesc pentru ceea ce ar fi numit un detaliu pentru maşina ta.